Presentation: Amanda Bokstam

Amanda Bokstam heter då jag, och jag är en 17-årig tjej som bor i Tyresö, söder om Stockholm. På fritiden fotar och rider jag, sen blir det en hel del sittande vid datorn också ;) 

Jag går i samma skola och klass som Rebecca, Mediagymnasiet i Nacka Strand med inriktning foto. Bästa skolan någonsin. Vi kände dock varandra innan vi blev klasskompisar :) 

När jag ger mig ut i vuxenlivet och bärjar jobba vill jag bli modefotograf i USA. Eller jag vill inte bara, jag SKA ;) 

Den 6/6 2012 skrev jag på kontraktet som gjorde att en ponny blev min. Birtley Daylight heter hon, och jag har tidigare haft henne på foder. Insåg när jag släppt iväg henne att jag inte klarade mig utan henne så nu har jag köpt tillbaka henne och hon är min egen nu! Dock äger hennes förra ägare två ben.. hon äger en 1/4 av ponnyn för hon insåg också att denna ponny är för bra för att släppa igen. 

Men åter till Day! Hon är en miniponny (kategori B), ett welshsto född 2003. Jag träffade henne första gången via min fd ridskola, detta var september 2009. November 2010 tog jag henne på foder, november 2011 såldes hon, mars 2012 blev jag medryttare och nu den 1 juli tar jag över henne som min egen. Det har varit a hell of a ride kan man säga och nu måste vi ju på sätt och vis börja om men vi har en gång klarat det och jag vet att vi kan göra det igen. 

Daylight har kapacitet för allt hennes ryttare har kapacitet för, när hon väl hoppar hoppar hon som en gud och dressyren är hon inte heller pjåkig på. Vi siktar mot stjärnorna och bortom dem ;) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0