Presentation: Mika Nilsson

Hej hej på er, det är jag som är Mika Nilsson och den tredje bloggaren här på Team RAM. Jag är 15 år och bor mitt på Södermalm i Stockholm. Bortsett från hästintresset brinner jag enormt mycket för Twilight/Robert Pattinson vilket många gånger kan ta upp en hel del av min fritid.

Jag rider i samma lilla stall i Västerhaninge som Rebecca, det var så vi lärde känna varandra och genom henne lärde jag känna Amanda. Det är verkligen ett underbart mysigt stall som jag trivs hur bra som helst i, och det blir ju bara bättre att världens finaste ponny står där också.

Shampiz är namnet på honom, han är 146 cm hög dvs. D-ponny och en arabiskt fullblod/engelskt fullblod/russ korsning på hela 25 år men med en hel del energi kvar. Han har spatt i ena bakbenet men inget han lider av alls när han rids på rätt sätt, visst sätter det lite gränser men det är inget som spelar mig så stor roll. Jag rider honom oftast 3 gånger i veckan - medryttare en gång i veckan, lektion en gång i veckan och hoppträning varannan vecka + en hel del extra aktiviteter.

Vi kämpar vidare med att komma framåt i hoppning och att lyckas bättre på tävlingsbanorna, men samtidigt kämpar vi mycket med att bygga upp både honom och mig inom dressyren. Det går framåt i alla fall och vi ger inte upp ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin


RSS 2.0